Skojigheter iFokus

Skojigheter

Etikettövrigt
Läst 1501 ggr
[Tismon]
1

Babbeltråd

Snacka om allt mellan himmel och jord!

• Redigerat 2022-02-16 21:28 av [Tismon]
[Tismon2]
2

Blev bannad från mitt originella konto så använder denna tills de upphävt det 😅 (det var automatisk spam att skriva reklam för skojigheter på olika sidor)

• Redigerat 2022-02-18 23:04 av [Tismon2]
[Moon AppleGrey]
0

#1: ja, tyvärr så är buggen så.
hoppas det är löst snart.

[Tismon2]
2

#2: Hoppas verkligen det också! Inte första gången det händer och lär säkert hända i framtiden så detta kontot kommer jag nog inte ta bort, alltid bra att ha 😜

[Moon AppleGrey]
1

#3: låter klokt. 😊

[GIKmio]
3

Skojigheter mår man bra av. Det är så korrekt överallt. Släpp allt sånt. Dra en fräckis, skratta och var dig själv. Det är inte kriminellt att skoja och inget krav på att vara torr, stel och humorbefriad. Att skoja, skratta och vara positiv förlänger dessutom livslängden sägs det 👍

• Redigerat 2022-02-19 02:28 av [GIKmio]
[Tismon2]
1

#5: Helt rätt! Skratt är bra för själen :)

[Tismon]
2

Jag har fått tillbaks mitt konto nu hehe :)

Carmarino
1

#7: Grattis! 👍😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Tismon]
0

#8: Tack 😊

[regnar]
3

#7 Bra det löste sig där Tismon, retfullt när buggen buggar loss så där. Har sett nån mer som haft det för en tid sedan men förhoppningsvis får killarna ordning på den där buggen.

Härligt forum du startat och det behövs verkligen mer humor när världen är så allvarlig som den är och skratt är så enormt viktigt för oss.

Lycka till med nya sajten 😎

[Tismon]
2

#10: Tack så mycket, jo det är verkligen väldigt jobbigt när detta sker, tur att man kan ha fler konton!

Ja men eller hur, humor behövs, särskilt när man har det svårt i dessa tider som du säger. Allt som får en att skratta är guldvärt 😊 återigen tack!

• Redigerat 2022-02-20 16:03 av [Tismon]
[Tismon]
2

Idag är jag ganska nöjd med mig själv. Köpte en låda med grönsaker på extra pris eftersom de höll på att gå ut. Så spara på matsvinnet och spara på pengar. Håller nu på att hacka och frysa in dem, har nu gott om paprika och salladslök 😊

Nessan07
0

Jag har ont i mitt finger
otroligt ont
rrrädd

[Tismon]
0

#13: ajdå, Har du slagit dig?

• Redigerat 2022-02-21 13:29 av [Tismon]
Maleficum
2

#12: Köpte också en sån låda idag :) Så nu har jag massor av paprika till mig och en hel del sallad till kaninerna och fåglarna (dock också en stor bit vitkål jag inte riktigt vet vad jag ska göra med eftersom varken jag eller djuren äter det). Tyvärr var broccolin lite för ledsen så den fick hamna i komposten och bli jord (kunde rädda en liten bit till fåglarna).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Tismon]
1

#15: Åh vad tråkigt med brocollin.

Vitkålssoppa? :)

Maleficum
1

#16: Kan ju kanske vara något att prova (får leta upp recept), fundera även på om man skulle testa surkål igen (även om jag misslyckades ganska rejält sist jag testa).
Eller så får min kompis ta den imorgon (hon brukar alltid få löken om de finns med i lådorna eftersom jag inte tål lök).

[Tismon]
0

#17: Hmm vänta nu blandade jag ihop vitkål och blomkål haha men vitkålssoppa borde ändå vara gott! Annars brukar jag själv göra stuvning av vitkål och sedan ha det till något :)

Åh vad jobbigt, man har ju typ lök i allt :(

• Redigerat 2022-02-21 18:10 av [Tismon]
Maleficum
0

#18: Jag vet! Gör det superjobbigt att äta ute (och speciellt om man vill ha något vegetariskt för då verkar det vara ett krav att det ska vara mängder av lök i).

[Tismon]
0

#19: Förstår det! Har samma problem när det kommer till vegetariskt, de har alltid bönor och linser och andra massa baljväxter som jag inte kan äta för är jordnötsallergiker! Men lök finns ju i allt, även "kötträtter"! 😵

Maleficum
0

#20: Min mage är inte glad över bönor heller (linser går bättre speciellt om de är lite groddade innan) :P

Jag vet! Förbaskade lök!

[Tismon]
0

#21: Inte lätt när magen bestämmer sig för saker 😵 Mycket av din mat kan ju iaf delas med hundar! Skönt när man inte vill slänga mat? :)

[Tismon2]
1

Bannad igen 😂😂😂😂😭😭😵😵

[Moon AppleGrey]
0

#23: förstår inte hur du lyckas, eller om man ska skratta eller gråta. 🙈

[Tismon2]
0

#24: Inte jag heller! 😂😭 Jag är hopplös alltså!

[Moon AppleGrey]
1

#25: ja, får hoppas Johan "släpper in" dig igen imorgon. 😅

Läste nyss på support vad som hade hänt.
Jobbigt!

[Tismon2]
1

#26: Tänkte att jag har ju f-n redan blivit bannad så de borde ha "annulerat" spam-statusen på min text. Och så har jag ju också faktiskt postat en rad olika reklaminlägg sedan dess. Men jag hade fel. Antagligen om jagg någonson kopierar och postar den texten igen i något forum så leder det väl till insta-bann 😵

Vågar inte kontakga någon ifokus-kille, detta är faktiskt riktigt pinsamt 😂 tror jag blivit bannad nu 3-4 gånger 😂

[Moon AppleGrey]
0

#27: ja, jag är inte helt hundra på hur det där fungerar, så… 🤷‍♂️

Äsch, det kan ju hända den bäste.

[Tismon2]
1

#28: Hade inte förvånat mig om jag postar den texten 10 år från nu på mitt riktiga konto så lär jag väl bli bannad igen 😂😂😂 Det kontot är bara cursed av den texten eller något 😂

Hjälper ju inte hur pinsamt det är Billy!! 🤣

[Tismon2]
1

Det är speficikt denna texten som får mig bannad:

https://brukshundraser.ifokus.se/discussion/1535479/skojigheter.ifokus.se?postId=19756852

(tråden blev också instant-borttagen men jag hann återpublicera den innan jag loggades ut eftersom jag är Medarbetare där)

Ett forum för Brukshunds intresserade.
[Moon AppleGrey]
0

#29: jo, det är sant. 🤭😅

#30: märkligt, för andra har ju kunnat göra reklamer för deras sajter utan problem. 🤔

[Tismon2]
0

#31: De har väl antagligen gjort småändringar i texten så att systemet inte sett det som spam? 🤔

[Moon AppleGrey]
0

#32: mycket möjligt..

[regnar]
1

Nä vad surt Tismon det där måste vara retfullt så hoppas det låser upp sig på nytt med ditt konto. Ett tips är lägg in Tismon2 som medis så du kan fixa och dona på sajten om det behövs om du blir utelåst igen.

Fy vad retfullt det måste vara ☹️

[EM_L]
1

Ja du får lägga in Tismon2 som Medarbetare både här och på Teckning för säkerhetsskull.

[Tismon2]
0

#34: Tack för stöttande ord 💙 Jo det är ganska störigt men det är tur att man kan ha fler konton! Annars hade jag nog varit ganska körd 😅

#34 & #35: Sant det tänkte jag inte på! Nästa gång jag har tillgång till mitt konto får jag lägga till mitt andra konto som medis, vad smart! 😊

• Redigerat 2022-02-22 18:58 av [Tismon2]
[Tismon]
3

Yaaay tillbaks!

• Redigerat 2022-02-23 17:42 av [Tismon]
[Moon AppleGrey]
1

#37: välkommen tillbaka. 😊

[Tismon]
2

#38: Tack 😊

[regnar]
0

Välkommen tillbaka igen Tismon , bra det löste sig igen 😎

Själv har jag nog lyckats trassla till det i inställningarna så nu får jag inte ens upp kort när någon svarat i inlägg.

Morrade på dom där korten häromdagen så kanske någon högre makt svarar med att ta bort dom allihop 😂

Har valt att inte vara medlem i sajter för det blir en enda röra att hänga med i allt som skrivs och sägs så då hittade jag i inställningarna forumaktivitet och klickade bort det men klickade tillbaka så jag vet inte jag vad jag nu lyckats trassla in mig i och får leta igenom överallt på forumen ifall trådar uppdaterats.

Är huvudet dumt heter det ju och jag är säkert helt och hållet boven i dramat som trasslat till det för mig så nu kommer inte ett enda kort upp och jag missar massor, ha ha ha jämmer och elände men jämmer och elände är till för att lösas så på nåt vis ska jag nog få ordning på det här 😎

• Redigerat 2022-02-24 16:29 av [regnar]
[Tismon]
0

#40: Tack! :)

Menar du notiserna som kommer till höger? (de som har en röd liten bubbla med en vit siffra i sig?)

• Redigerat 2022-02-24 19:19 av [Tismon]
[regnar]
2

#41 Ja precis men hos mig är det en blå ram för jag har inte mobil bara en gammal dator. Tror jag fick stil på det genom att gå med i några sajter då dök det upp en himla massa kort just det jag ville undvika 😂

Innan fick jag upp mina diskussioner jag deltog i inte alla andra diskussioner sen rörde jag om i inställningar och ställde till det så jag får se om det flyter på så här istället.

Fredag och helg så jag önskar er en fin kväll och en trevlig helg 😎

[Tismon]
0

#42: Är det dessa?

Screenshot_20220225_174659.jpg

När man trycker på den röda bubblan kommer detta upp:

Screenshot_20220225_174715.jpg

Om du trycker på din Avatar - i ditt fall paraplyet - högst upp till höger där alla notiser/kort kommer, tryck sedan på "inställningar" som är under ditt namn Regnar.

Scrolla sedan ned till "Flöde och bevakningar", tryck på den. Då får du upp detta

Screenshot_20220225_174541_org.mozilla.firefox.jpg

Du kan sedan bocka av de rutor som du vill ska sluta komma upp som notisar. Som det står i skärmdunken kan du även göra detta under "Mina sajter" men då kan du bestämma exakt vilka sajter det gäller.

Hoppas du finner detta hjälpsamt och trevlig kväll till dig också!

Dessa skärmdunkarna är visserligen från mobilen men datorn borde ha ett liknande system. Behöver du fortfarande hjälp så hojta till så startar jag upp datorn så att jag kan visa dig ordentligt :)

• Redigerat 2022-02-25 17:56 av [Tismon]
[GIKmio]
0

En fin dag har det varit i Värmland idag. Mycket snö är kvar, men på gator och vägar är det snöfritt. Det får gärna vara så här ett tag nu. Snön lyser upp i mörkret. För vi är fortfarande i februari.

[Tismon]
0

#44: Jag gissar på att du inte gillar snö?

Själv föredrar jag snön framför allt slask haha

[GIKmio]
1

#45 Jag gillar snö, men gillar om det är snöfritt på vägarna. Sedan kan det vara 3 meter runt omkring. Det gör mig inget 🙂 Är ingen person som längtar till en viss årstid heller. Jag trivs året om. Vädret är det minsta jag bryr mig om.

• Redigerat 2022-02-26 14:24 av [GIKmio]
[Tismon]
1

#46: Aha, då förstår jag! Nä, det är ju aldrig roligt med halka så jag håller med att snö på vägarna kan vara lite jobbigt. Man brukar ju säga att inga dåliga väder, bara dåliga kläder! 😉

[regnar]
1

Samma här underbart väder och härlig vårkänsla men halt halt halt och ta sparken till brevlådan är vad som gäller den här årstiden om man vill ha benen i behåll 😅

Jag gillar alla årstider och alla väder speciellt åska det är min absoluta favorit men den här halkan hej och hå den är jobbig det kommer vi inte från.

Jag är en stor höstmänniska som älskar hösten med dess vackra färger men det absolut bästa jag vet det är när åskan drar igång med sitt fullaste allvar såna där riktiga värmeåskväder då mår jag som bäst ⛈️ 🤗

[Tismon]
0

#48: Vad intressant! Aldrig träffat någon som gillar åska faktiskt. Min förra hund var rädd för den som tur är så är min nuvarande hund inte det

Själv är jag så typisk av mig och älskar soligt och varmt väder. Men regn kan faktiskt vara jättemysigt om det är varmt ute och man har regnkläder, det är något magiskt då tycker jag 🌧️ Särskilt härligt är det när man ska sova och det knattrar mot fönstret/taket

Maleficum
0

Gillar också åskväder! Speciellt när jag är vid sommarstugan och man ser vädret komma in över havet!

Själv längtar jag till våren nu och att gräsmattan ska torka upp och börja få lite gräsväxt så kaninerna kan få gå ut och roa sig och ge mig lite lugn och ro :P

[Moon AppleGrey]
0

Har inget problem med åskoväder, så länge som det är när man ska sova.
Blir det oväder så man måste dra ur sladdar mm är det dötrist. 🙃
Sist körde jag maskin tvätt hemma, så var tvungen att "tvångsstänga" av den. 😅

[GIKmio]
1

Åska kan vara mysigt. Men det beror på var man befinner sig. I tätorten är det helt okej. Men som barn tillbringade jag somrarna när föräldrarna hade semester i ett torp ute på landet. Då var det kusligt. Speciellt på natten.

[Tismon]
3

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jag är snart klar med min guide till Teckning iFokus. Herregud ad lång tid den tagit hahahahah

[Moon AppleGrey]
2

#53: härligt att få den klar. 😁

[Tismon]
1

#54: Eller hur! Har jobbat på den sen innan jul 😳

Maleficum
0

#53: Det kommer bli så bra!

[Tismon]
1

#56: Tack! Den är publicerad nu förresten :)

https://teckning.ifokus.se/discussion/1535970/lar-dig-teckna-djur

teckning, rita, ritning, bild, akvarell, oljefärg, blyerts, konst, målning, måla
[regnar]
3

#57 Men OJ vilket jobb du lagt ner 😮 och så imponerande snyggt 👍🏻👍🏻👍🏻 suveränt fin artikel 😎

[Tismon]
0

#58: Tack så mycket! Jo de tog mig veckor att göra den guiden :) Tack!!!

[Tismon]
0

Aaaaa alltså min katt är pervers, hon ska alltid knåda på olämpliga ställen 😵😭

[Tismon]
3

IMG_20220302_090556.jpg

Kisse

[Lilium]
0

#61 vad fin kisse!! 😻

[Tismon]
1

#62: tack! 🙂 Hon är ju lite busig iaf haha

EquusCaty
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#61: Liten kisse som vill ut

Tjena^^

[Lilium]
3

#64 så söt! 😻

[Lilium]
4

Jag: Unix vad gör du inuti förklädet?
Unix: ehm tusan hon upptäckte mig attans!

Maleficum
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Vet inte om man ska skratta eller gråta när man kommer upp till detta på morgonen! De har iaf försökt kissa ett hjärta på mattan…

Lite svårt bara att bli sur på dem när de är så söta… Trots att Moira är ett hormonellt monster just nu! Wulfe är ingen ängel han heller.

[Tismon]
2

Söta djur alla har 🥰

#67: de ville bara visa att de uppskattar dig ju 💛

• Redigerat 2022-03-03 00:47 av [Tismon]
Maleficum
0

#68: Jag hade nog hellre sett de visade sin uppskattning på annat vis 😂

EquusCaty
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min katt sover som sagt i en låda, hon valde det. Men hon kom upp i bokhyllan.

Tjena^^

Maleficum
2

#70: Sötnos! Lådor är mysiga platser att sova i!

[Tismon]
0

Söööt!

[Tismon]
0

Börjar bli gansks förkyld 🤧 får av avboka allt kommande jag har denna veckan inkl ridningen idag 😵

[Lilium]
1

Krya på dig ❤️

[Tismon]
0

#74: Tack 🌹💮🌸

EquusCaty
0

#73: Åh nej ❤️ Krya på dig❤️

Tjena^^

[Tismon]
0

Fick ett nintendo switch av min pojkvän och fick animal crossing 😍😍😍🥳🥳

[Tismon]
0

Ahhh jag kommer inte på ett namn till min ö!!

[Tismon]
1

Hjeelllp 😭

EquusCaty
0

Den glömda ön ?? Jag har ingen hjärna just nu

Tjena^^

[Tismon]
0

Åäö finns inte och max 10 bokstäver, fick bli skydew efter mycket googlande 😂

Maleficum
0

Hörde något konstigt ljud utifrån min veranda, något metalliskt skallrande. Har haft problem med råttor så tänkte först om det var någon råtta som fastnat på nåt vis (har massa kompostgaller också på verandan) men det visade sig att jag råkat stänga ute Wulfe! Han måste ha smitit med ut när jag skulle tömma Moiras toalåda utan att jag märkte det och när dörren inte var öppen försökte han gräva sig in på metallblecket som sitter vid tröskeln.

När jag öppna kolla han lite anklagande på mig och vågade inte riktigt hoppa in först, stackaren trodde väl han inte var välkommen inne längre :(

[Lilium]
0

#82 men Wulfe då!

[Moon AppleGrey]
2

Var lite uttråkad, och satt och tänkte på den gången Mitchika hade försökt skicka ett pm till sig sig själv efter att hon hade blockerat sig från att kunna se sin egen profil.

Det gick ju inte, men då tänkte jag nu att, "undrar om det går när man inte är blockerad från att se sin profil?" och bestämde mig givetvis för att testa det.
Visar sig att det går alldeles utmärkt. 😛

스크린샷(49).png

Så om ni inte redan visste att det går, så gör ni det nu. 🙃

Maleficum
2

#84: Är ju bra om man känner sig ensam och behöver någon att prata med ;)

[Moon AppleGrey]
1

#85: Ja. Eller ett modernare sätt att skriva dagbok på. 😀

[Tismon]
1

Nu ska jag slockna i soffan 😴 Haft sååå ont i nacken de närmsta dagarna 😵

[Moon AppleGrey]
1

#87: hoppas att du får en bra tupplur.
Och att nackbesvären försvinner snart. 🌻

[Tismon]
1

#88: Tack 🌼 Hoppas jag också verkligen!

[Moon AppleGrey]
1

#89: ja, för det är ju inte roligt att gå runt och ha ont.

EquusCaty
0

Sant

Tjena^^

[Tismon]
1

#90: Tack! Lite sömn fick jag! Ja usch nä det är verkligen inte kul, den vänstra sidan av nacken gör så förbannat ont 😵 När jag körde bil idag kunde knappt kolla den döda vinkeln så det var onte roligt. Backade nästan in i en bil på parkeringen 😅 Hoppas verkligen det går över till imorgon, om inte måste jag avboka ridningen igen.

• Redigerat 2022-03-16 20:43 av [Tismon]
[Moon AppleGrey]
1

#92: skönt att du fick lite sömn ändå. 😊

Ah, tänkte inte ens på det med bilkörningen, men det är ju som du säger onekligen svårt med döda vinkeln då. 😔

Oj, jösses! 😶 tur att det inte blev värre än så.

Ja, förstår att det inte skulle vara roligt alls.

[Tismon]
1

#93: Eller hur, tack! Nä precis, svårt att kolla över axeln när nacken protesterar 😅 Hoppas din dag var mindre smärtsam!

[Moon AppleGrey]
1

#94: Jo, tack, bara lite trött. Annars så var den bra.
Eller ja, mikron krånglade på jobbet så lagade iordning min lunch i ugnen istället, och när den var färdig tappade den pga hettan på ugnsluckan, så en del av vegobullarna for ned på golvet.
Gissa om det var svårt att mota undan ett gäng hundar som ville stjäla maten. 😅

[Tismon]
1

#95: Vad skönt, kan ju vara skönt att vara trött i kroppen ibland efter en lång dag :)

Hahahaha oj 😂😂😂 hundattack! Om någon av hundarrna var lika matglad som min så tycker jag synd om dig!

[Moon AppleGrey]
1

#96: precis, tycker så jag med. 😁

Ja, helt plötsligt var man omringad av en 5-7 hundar typ. 🤣

svåra biten var ju att få dem att låta bli bullarna (och såsen) på golvet jag skulle slänga.
Men den ena damen försökte faktiskt ta "tallriken" som fortfarande var på ugnsluckan, så fick säga till henne det att "det där låter du bli, bort med dig, där är det ju varmt!"
Knasiga är de, men underbara ändå. 😁

[Tismon]
1

#97: Hahaha oj, det måste ha varit kaos! Lät som den damen inte riktigt tänkte och bara vill hjälpa till men tur att hon inte hann bränna sig iaf :)

[Moon AppleGrey]
1

#98: Nej, det hade hon inte kunnat göra, jag var framför ugnen då, men ändå.
Tror nog att hon ville smaka på bullarna och potatismoset dock. Medn det fick hon som sagt inte. 😅

[Tismon]
1

#99: nähä, tur det! Hahahaha hon har umgåtts för mycket med matgalna hundar ser jag 😉

[Moon AppleGrey]
1

#100: nu är jag nog trött så därför jag är osäker på hur du menar. 😅
menar du att hon (tiken) har umgåtts för mycket med andra hundar som är matglada och därför hon försökte komma åt "priset" istället för bullarna på golvet?

[Tismon]
1

#101: Det lät som du menade att damen som försökte hjälpa ville smaka på din mat 😂

• Redigerat 2022-03-16 22:01 av [Tismon]
[Moon AppleGrey]
1

#102: okej, men då fattade du iallafall hela tiden att "damen" jag pratade om är en hund. 😂 ja, jösses… behöver nog mer kaffe, känner jag.

[Tismon]
1

#103: Hahahahahahah noh jag som behöver kaffe 😂 Trodde en av dina kollegor, en dam, försökte hjälpa hahahahahahaha 🤣🤣

[Moon AppleGrey]
0

#104: ah. haha, ja så blir det ibland. 🤣
nej, jag har bara för vana att kalla dem för gubbar och gummor, så… 😛

[Tismon]
1

#105: Jo gummor och gubbar har jag hört på djur men inte damer 😂😂 Såg framför mig en väldigt glupsk arbetskollega som försökte ta brickan med mat ifrån dig 😉🤣

• Redigerat 2022-03-16 22:11 av [Tismon]
[Moon AppleGrey]
1

#106: tja, gäller ju att förnya sig. 😝

lol, man kan nu ju nästan föreställa sig hur det skulle ha sett ut. 😂

[Tismon]
1

#107: Haha sant, inte bara jag som hpnger med i svängarna! 😉

Hahahaha ja, en syn för gudarna 🤣

[Tismon]
1

Aaa

Alltså jag försökte varna JohannaN från att copypaste:a reklaminlägg för deras nya sajt men de blev bannade sekunden jag postade min varning 😭 Jag var för långsam

[Moon AppleGrey]
0

#109: ja, tyvärr. noterade det att det hon hade skrivit innen på hår var exakt samma på en annan sajt när jag kollade på den sajten (minns inte namnet) strax därpå. 😶
tråkigt att det blev så.
för hoppas att johan kan låsa upp hennes konto snart

[Tismon]
1

#110: Ja, så tråkigt :( Hoppas att kontot blir upplåst snart som du säger!

[Moon AppleGrey]
0

#111: ja, precis.
Men inte lätt detta.
det hade väl inte gått heller att ha koperad text ord för ord om man låtit det gå några timmar/dag emellan va?
Har för mig att systemet bråkar även då. 🤷‍♂️

[Tismon]
1

#112: Nä, jag väntade 4 timmar och en gång till och med en-två dagar. Så fort spamsystemet känner igen en text som upprepande så verkar man bli avstängd trots att det gått tid mellan inläggen

[Moon AppleGrey]
0

#113: Attans, var det jag hade för mig.
Nå, då får hon väl skriva lite mer varierat då senare. 🙂

[Tismon]
1

#114: Tyvärr :( Ja, tyvärr hann jag inte varna dem med mitt meddelande och inlägget togs bort pga spam. Som Medarbetare på hår borde du kunna gå in på "borttagna inlägg" längst ned under etiketterna och återpublicera inlägget

[Moon AppleGrey]
0

#115: jo, tänkte samma sak och det var det jag precis pysslade med. tog lite tid dock, då jag skrev om texten så att den inte skulle vara identisk med den förra.

[Tismon]
1

#116: Vad bra! När man återpublicerar inläggen så behöver man faktiskt inte redigera dem, det är bara nya inlägg som måste skilja sig har jag märkt

[Moon AppleGrey]
1

#117: vet det, återpublicerade den först utan att ha ändrat något, men tyckte det var bättre att ändra i texten också för säkerhets skull. 😊

[Tismon]
1

#118: okej, jo det är ju sant. Better safe than sorry

[Moon AppleGrey]
1

#119: ja, precis. för iFokus har ju varit lite extra buggigt på sistone. 😅

[Tismon]
2

#120: Så sant så! Meddelanden kommer fram till fel mottagare, folk blir insta-bannade för ingenting, det går inte alltid att redigera inlägg trots mindre än en timme gått osv

Hoppas de löser dem snart nog

[Moon AppleGrey]
1

#121: ja, precis. 😅 och som jag har problem inne på in sajt just nu med inlägg som är markerade som fastnålade fast de egentligen inte är det. 😂

ja, får hoppas på det. 👍

• Redigerat 2022-03-17 12:54 av [Moon AppleGrey]
[Tismon]
1

#122: Juste ja, läste om det inne på iFokus ifokus. Så konstigt! Hoppas de fixar det snart så att din sajt inte kryllar av "nålade" inlägg 😵

[Moon AppleGrey]
1

#123: ja, verkligen. 😂

[Tismon]
0

Aaaa är så irriterad i animal crossing.

Ava och Hazel hade bråkat så Hazel bad mig ge Ava en present som förlåt. Jag försöker ge Ava den presenten mem det går inte så jag råkar ge henne något annat. Det verkar inte som att man kan ge inslagna gåvar av någon anledning så jag öppnar dem. Men i och med jag redan gett Ava något idag så kan jag inte ge något förrän imorgon. Hazel är fett otålig och jag prövar att skicka den med posten, men jag vet inte om spelet kommer registrera detta och "complete:a questet".

Så det är ganska stor sannolikhet att Hazel kommer bli jättebesviken på mig imorgon och jag är lite ledsen över det

• Redigerat 2022-03-18 15:04 av [Tismon]
[Tismon]
1

DET VAR AUDIE SOM SKULLE HA PAKETET JAG BLANDADE IHOP DEM JAG ÄR SÅ DUM

IMG_20220318_150404.jpg

IMG_20220318_150411.jpg

Nu ska jag gråta i ett hörn

[Tismon]
1

Jag är genuint upprörd

EquusCaty
0

Haha tack för hjälpen jag och min kompis fastna på precis samma uppdrag! Våran gubbe heter Lisabel ( jag heter Lisa och hon Isabel)

Tjena^^

[Tismon]
1

Va???

Jag failade och jag upprörd 😭

• Redigerat 2022-03-18 15:52 av [Tismon]
EquusCaty
0

#129: fasna inte fastna😂

Tjena^^

[Tismon]
1

#130: jag är osäker på vad du menar? 😂

EquusCaty
0

Aja …

Tjena^^

[Tismon]
3

Min nya favorit smiley är 😁 Den känns så glad

[Lilium]
1

#133 jag håller med 😁

[Moon AppleGrey]
0

#133: den använder jag som flitigast av de glada gubbarna.
Gillar och den som är upp och ned. 🙃

EquusCaty
1

Min favvo är ju såklart🥳

Tjena^^

[Tismon]
0

#136: festligt 🎉

[Elina07]
1

Finns det någon mer än jag som blir så glad när jag ser en notis i flödet? 🙃

[Lilium]
0

samma här :)

[Tismon]
1

#138: Alla medlemmar på denna sajten gör mig glad 😁

[Lilium]
1

#140 :)

[Elina07]
3

#140: Naww 😊
Du och alla Medarbetare gör oss medlemmar glada och välkomnande på denna sajt 😊

[Lilium]
3

#140 blir alltid så glad inne här på i fokus!
:)

[Tismon]
1

Heheh så glad av all glädje! Fortsätt sprida positiviteten! 😁

#142: Aww det gör mig glad att höra. Då gör vi ett bra jobb 👍

[Lilium]
2

#144 :)

[Moon AppleGrey]
0

#143: Roligt att du känner så. 😁

[Lilium]
1

#146 :)

[Moon AppleGrey]
0

*fortsättning på mitt och Elinas samtal om finskan då det började bli väl offtopic.
*
.
Hmm, kan inte säga defintivt att det inte räknas som det, men är ganska säker på att det inte är ett slaviskt språk.

[Elina07]
0

#148: Okej.
Det är bara det jag har hört, men är inte 100% säker själv om det räknas som ett slaviskt språk eller inte :)

[Moon AppleGrey]
0

#149: ah, okej, på det viset.

Maleficum
1

Är det finska ni pratar om så är det inte ett slaviskt språk, då slaviska språk ingår i de indoeuropeiska språken och dit hör inte finska.

Finska är ett finsk-ugriskt språk (dit även Samiska, Ungerska och Estniska tillhör) som ingår i de Uraliska språken.

[Elina07]
1

#151: Okej, tack då vet jag😊

[Moon AppleGrey]
2

#151: jo, kände inte att det är ett slaviskt språk. känns väldig skillnad på den och t ex ryska och polska.

Maleficum
1

#153: Precis, är väldigt skillnad på det. Svenska är ju mer besläktat med ryska och polska än med finska.

[Moon AppleGrey]
0

#154: ja, precis. 😊

Liz85
0

Undrar om jag behöver vara med om detta samtal om några dagar:
-Vad är det som har hänt? Har någon slagit dig?
-Nej då! Jag körde bara tinningen i plankan när jag skulle vända på mig.

Vad kan man då lära sig av detta? Loftsängar är smarta påhitt! Men… Undvik att göra hastiga rörelser. Särskilt när du (antagligen) är nära att somna och din hjärna av nån anledning, fått för sig att du inte alls befinner dig där utan i soffan. 😂

• Redigerat 2022-04-25 19:58 av Liz85
[Tismon]
1

#156: aaaa kan relatera! När jag bodde hos mitt ex så hade han loftsäng och man kan inte ens sätta sig upp utan att få taket i huvudet 😵

Liz85
0

#157: Kan se framför mig hur det tar tvärstopp. 😛

Jag kan iaf sitta i sängen utan att få närkontakt med taket. Vi mätte innan köpet för att se till så att det fanns tillräckligt med utrymme för det.

[EM_L]
0

Jag slår huvudet jämt och har loftsäng. Turligt nog så sitter jag upp tillräckligt långsamt nuförtiden.

Liz85
2

Hört på bussen:
Tre män står och pratar medan vi åker förbi. Uppenbarligen är en av de inte härifrån och får sig därför en privatguidning på engelska med en del historia och sevärdheter utpekade.

Bussen åker förbi SVT och Sveriges radio.
Man1: Here we have our n broadcasting…
Engelsk man: Like BBC…
Man1: Yeah.
Engelsk man: It looks like a prison.

Liz85
0

#160: Tre män står och pratar* ska det stå.

[Tismon]
0

#161: Tror du skrivit rätt för jag kan inte se något fel 😜

Maleficum
1

Moira kände att hon ville ut och surfa lite idag och lyckades söka upp en låt (som jag aldrig hört talas om tidigare) som hette K. (och ja, punkten tillhörde låten).

Första raden i låten lyder "I remember when I first noticed that you liked me back" jag undrar om hon försöker förmedla något till mig. 😂

[Tismon]
1

#163: Moira försöker säga att ni är tajta 😂🐾

Maleficum
1

#164: Hon har ju varit lite extra social (för att vara henne) senaste två veckorna (och till och med låtit mig lyfta henne utan att få panik eller försöka äta upp mig efteråt) så du har nog rätt ;)

• Redigerat 2022-05-10 22:21 av Maleficum
[Tismon]
1

#165: Hahaha awww alltid så härligt när djur öppnar upp sig 🥰

Maleficum
2

#166: Det är det verkligen! Och extra speciellt när man vet de haft det tufft innan i livet.
Dock blev hon sur på mig när jag lyfte ner henne från datorbordet och vände sig snabbt om för att attackera tills hon insåg att jag backat och stod bredvid "godis bordet" 😆 då ändra hon sig snabbt, vände och kasta sig upp i soffan för att sätta sig på sin matplats (och samtidigt skrämde livet ur min kompis som satt i soffan precis bredvid).

Så härligt med djur som har stark personlighet 😍

[Tismon]
1

#167: Haha vilken personlighet 😂

Pilspets
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Tips för att öppna banan!

1. Ta en banan
  2. Ta en påsklämma.
  3. Skär upp bananen med påsklämman.
  4. Pilla upp skalet.
  5. O ät!
[Lilium]
0

#169 okej då vet jag hur man gör 😅

Maleficum
0

#169: Eller så håller man ner den till kaninerna så hjälper dem till att öppna 😂

[Lilium]
1

#171 ja om man har kaniner 😂

Draken
0

#171: 😂 Ja den lär väl bli ordentligt öppnad, men frågan är om du får smaka någon bit själv 😂🙈

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Draken
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Lilltrollet njuter av att all otäck snö är borta och det börjar bli varmt.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Maleficum
0

#173: Äh, något blir det alltid över. Har man tur är det bara skalet dom slukar ;)

Draken
1

#175: Vad är det med djur och bananskal ? Min ena hund hittade ett bananskal i soporna som han tyckte var mumma. Nu vet jag inte hur det är med hundar och bananskal så jag tog av honom det ,sen låg han och tjurade ett tag. Tills han hittade en pappkartong att tugga på 🥴🙈

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Maleficum
0

#176: Bananskal ska ju vara nyttiga även för oss människor att äta (men det är ju bäst med ekologiska då som inte är lika hårt besprutade som vanliga). De innehåller en del magnesium, kalium och fosfor.

Mina kaniner får alltid en bit bananskal (från eko bananer) på morgonen (istället för en bit banan som ju är mer sött och onyttigt) och dem älskar det!

Draken
0

#177: Ok. Det visste jag inte.

Då får han behålla sitt bananskal om han hittar fler 😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pilspets
0

😂

EquusCaty
0

#176: Ja sant djur + Bananskal =❤️
La ifrån mig mitt bananskal i stallet och klämde fast det i box gallret gissa vad ! Då jag kom tillbaka fanns bara en liten "Oskyldig" Ponny.
(Som tur va bananen ekologisk)

Tjena^^

Pilspets
0

😂

Liz85
1

"Din ringsignal sätter sig på hjärnan"

#Varsågod! 😁

[Lilium]
0

Unix ute 😀

[Tismon]
0

😋

[Goldie2010]
1

Skutt njuter av sommaren😇

[Tismon]
1

#185: så söt Skutt är 😊

[Lilium]
1

#185 😍

Pilspets
2

20220715_095053.jpg

[Lilium]
2
Pilspets
0

#189: 😍

[Tismon]
1

Så vackra bilder 😍

Draken
4

Flocken 😊

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pilspets
0

#192: Så fina då!😍

[Tismon]
1

#192: Du får akta dig för mig, jag kanske råkar sno en av dina wawor!! 😂

[Lilium]
1

#194 typiskt! besviken jag skulle ju sno en 🤣

[Tismon]
0

#195:

Viskar: Det finns tillräckligt många för oss båda att sno 😉
  • Redigerat 2022-07-16 13:57 av [Tismon]
[Lilium]
0

#196 okej då * viskar *

[Tismon]
0

#197:
image

Soligajag1
0

#192:

Så söta dem är !!!

HH 🙂

[Undertaker]
0

#192: Vad söta. Man kan säkert få låna några?

[Undertaker]
0

#195: Vad bra att alla ville ”låna” en hund eller två.

Pilspets
0

*Hamstrarnas smeknamn.

Kiwi: tryffeln.
Sylvester: grodan.
Alaska: näsbitaren.
Eclipse: eko
Loka: helvetet.
Pilspets: pilis.

Däremot har "grodan" o "pilis" dött.😔

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#202: helvetet?? Det var ett annorlunda smeknamn🙂

• Redigerat 2022-07-18 11:52 av HaMsTeRpLaMsTeR123
[Goldie2010]
0

#203: Ja😋

Pilspets
0

#203: Hehe.
Han är ett helvete att handskas med.

[Lilium]
0

Helvete? Okej hna måste vara stålt

[Lilium]
0

Unix smeknamn:

Unixi pixi

Skit unge

Plutten

Lillkillen

Gubben

Pilspets
0

Skitunge?

[Lilium]
0

När han varit stygg 🤣

EquusCaty
0

Hahah

Tjena^^

EquusCaty
2

Om exakt en timme och 2 minuter är det min födelsedag!!! 💣

💥

Tjena^^

[Goldie2010]
0

#211: Grattis i förskott🥳

EquusCaty
0

57 minuter kvar..

Tjena^^

EquusCaty
0

56

Jag har så sjukt tråkigt

Tjena^^

EquusCaty
0

Detta händer varje år

Tjena^^

[Tismon]
0

#211: Hur gammal blir du?

[EM_L]
0

#211: Grattis i efterskott!

EquusCaty
0

Tack alla

Tjena^^

[Tismon]
3

Älskar Gråis öron

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.