Spel
Finans,monopol,kort,Uno,det är många favoriter!
#1: Vad är finans och vad för kortspel spelar du? :)
#2 Finans är lite svårare än monopol och med kort menar jag poker,finns i sjön och vändtia. Ja,det är brädspel.
#3: Aha har aldrig prövat finans!
Jo brädspel är roliga, det är bara synd för mig som inte har särskilt många att spela med 😂 Det krävs ofta att man är några styckna när man spelar haha 😋
Igår började jag spela ett tornskyddsspel på mobilen. Minns inte vad det heter. De heter ungefär likadant allihop. ”Bunch of Beasts” och sånt. Det var rätt kul i alla fall. Jag gillar den sortens spel, men det måste ha rätt utseende också. 🙂
Jag har några enformiga tidsfördrivsspel på mobilen. Nonogram och Happy Color är favoriterna. Sedan har jag även The Sims 4 men det är sällan jag spelar nuförtiden.
Brädspel: Jägersro, Gänget bygger koja, Cranium, Hotell, Bondespelet är några favoriter. Blir dock inte så mycket spelande som jag önskar eftersom man måste vara flera men hoppas på mer spelande i sommar nu när brorsdottern och min kompis barn blivit lite äldre och kan vara med.
Datorspel: Star Stable (dock börjat tröttna lite), Settlers spelen (främst 2:an och 6:an är mina favoriter), Anno 1404, Bygger ibland hus i The Sims 4. Gillar strategispel (och speciellt där byggnad och ekonomi är viktiga delar). Ser fram emot tre nya hästspel som är under utveckling (Tales of rein ravine som verkar ha väldigt komplext styrsystem, Equestrian the game som jag iof tror är enbart till mobil och Astride). Vad av det jag spelar och när varierar dock kraftigt, i perioder spelar jag inget alls och vissa dagar kan jag sitta nästan en hel dag med något spel.
Webbaserade sim spel: Lucky Lapine och Horse Reality (avelsspel med realistisk färg genetik).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Spelar en hel del spel, både brädspel, TV spel och mobilspel 🙂
Brädspel: Monopol Mega Edition, Risk och Assasain
Tv spel : Pokemon. Har alla pokemonspel som har släppts även Remakes. Är en riktigt pokemon nörd, trots att jag är medelålders 😉
Just nu växlar jag mellan Pokemon Sword, Brilliant Diamond och Arceus Legends .
Mobilspel: Diamond Diaries, Pet Rescue, Happy Colour och Spindelharpan (patiens)
Vad roligt! Har några av er spel som går till switch? Fick nyligen också mitt nintendo switch och fick då med två spel.
Än så länge har jag bara spelat animal crossing men fick också pokemon sword. Har bara spelat det första pokemon-spelet, tror det hette Red? #8: är pokemon sword bra då? :)
#9: Pokemon Sword är bra tycker jag 🙂 Just nu spelar jag spel på switchen.
Men jag har även alla konsoller, fungerande, som Nintendo någonsin har gett ut 😊
På de äldre konsollerna spelar jag oftast Mario.
#9 Mina Switch-rekommendationer är Tetris 99 och Trivial pursuit ^^
"I'm too old for this shit."
#4 Finans går ut på att köpa och sälja aktier,få mycket pengar,köps tomter,akta sig för tomter,bygga hus och mycket annat. 🙂 Precis som monopol fått svårare och roligare!😃
World of Warcraft, Star Stable och Pokemon är spel jag alltid hittar tillbaka till ☺️
Håller just nu på med en professor Oaks challenge på Pokémon X/Y, så det blir ett lite annat spelsätt 😅
Väntar med spänning på att få hem ett brädspel från kickstarter men det dröjer tyvärr några månader till
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#13: Var länge sen jag spela WoW! Ibland blir jag lite sugen (hade en gigantisk husdjurssamling) men har inte råd att betala månadsvis för det :( Funderar på att börja med Guild Wars igen istället.
#12 Mamma och jag kolla igenom och rensa ut gamla spel förra veckan och hitta ett gammalt (väldigt fräscht) Nya Finans spel (från när pappa var yngre). Mamma lär dock försöka sälja det för det lär inte vara någon som kommer spela det hos oss (själv gillar jag inte ens Monopol, däremot Hotell som jag brukar beskriva som Monopol light).
Jag gillar Monopol, sedan så spelar jag Starstable och roblox. Har också testat That horse game ridning Demo, tycker det är jättekul!
Tjena^^
Spelar mest som tidsfördriv på mobilen nu för tiden. Just nu är det Toon Blast och Classic Solitaire (patiens) och Soduko.
Har provat en del spel, men tröttnar fort då de inte är så utvecklande eller givande.
Behöver tips på bra spel som inte kostar något. Känns ju helt meningslöst att betala för nåt som man är less på efter några dagar.
#16: Finns en del webbaserade spel som inte kostar något.
Några kluriga är Candy Box 1 och Candy Box 2
Inte supersnabba spel men man kan ha dem i bakgrunden medan man gör annat och hoppa till dem lite då och då.
Gillar man gamla dos spel så finns det sidor för det också.
Spelar open world på playtation, som TDU2, Skyrim och så lite Sims.
Online på datorn blir det Drakensang.
På paddan spelar jag Fun hospital där jag är med i en bra grupp med andra människor som också spelar.
Brädspel: Gillar också Hotell och Bondespelet. Men även Wangaratta och Flykten från Atlantis. Sen spelade vi mycket True or false förr i tiden när vi var hos en äldre släkting. Det var riktigt kul! Allra roligast om man är typ 5-6 pers. Då fyller spelet sin funktion mest tycker jag. 😁