Första april
Tycker ni aprilskämt är roliga?
Vad är det roligaste aprilskämtet ni varit med om? Vad är det roligaste aprilskämtet som ni själva utfört?
Har ni några aprilskämt ni tänker göra detta år?
Har ni redan blivit lurad av något idag? :)
- Redigerat 2022-04-13 12:45 av [Tismon]
Gillar aprilskämt som ändå är rätt tydliga skämt och som inte är extremt överdrivna.
Inte blivit lurad än idag men bara sett några få aprilskämt hittills. Själv brukar jag inte skämta.
Bla detta (som jag tycker var lite roligt) https://www.instagram.com/p/CbzBOlxIKkL/
Sen i ett av mina spel har de aprilskämtat lite som var rätt roligt.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Beror väl lite på skämtet också. vissa är jätteroliga men andra inte 🙂
Det här var på 70-talet.
Min farfar och farmor bodde i centrum i Göteborg. De hade en sommarstuga och min pappa sa att man delade ut gratis fågelholkar på en skolgård i närheten klockan 5 på morgonen. Farfar älskade fåglar.
Där stor farmor och farfar ensamma på morgonen med varsin tom påse och min pappa hade satt klockan tidigt för att åka dit och säga -April April😃
/Maria
#3: Vad taskigt, men lite kul också 😉🙈
#3: Haha oj!! Knas! 🤪
Ibland kan de vara kul och om jag själv ska dra med skämt eller pranks så handlar det bara om mig själv och ingen annan. Vet för många som råkat illa ut under första april…
Då när färg-tv var ny i Sverige, var det någon större dagstidning som påstod att man kunde trä en nylonstrumpa över tv:n för då blev det färg-tv 😁
Jag skrev här på iFokus en gång att de stora kameratillverkarna Canon och Nikon hade slagits samman och blivit Canikon.
Jag tycker oftast att det är kul med aprilskämt, men det får inte vara skämt där någon kan komma till skada.
/Désirée
Jag tycker att april skämt är kul, men till en viss del.
Jag kommer ihåg ett elakt aprilskämt som min klass blev lurade av skolpersonalen i lågstadiet. Jo det var så att det var väldigt varmt den dagen, så hörde min klass från en lärare "De första 30 elever som springer ut till flaggstången får glass"
Ett 50-tal elever springer ut och sen får vi höra att det var ett aprilskämt, inte så schysst när det är 28 grader ute.
Men jag är inte så jätte bra på att luras då jag gör det året runt🤪
Jag har faktiskt blivit lurad idag av en vän i skolan som jag skrev till att jag skulle vara hemma för jag är förkyld, sedan skrev hon att hon också kommer att vara hemma idag, då skrev jag "krya, stackars oss 😢", det var då hon skrev "April April".
Det första aprilskämtet jag har blivit utsatt för idag 🤣😂
Jag och min klass satt på alarm minuterna efter varan
Och vår lärare blev nästan arg men hon fatta och skratta
Vi vred om klockan så vi fick sluta 20 min tidigare hehe
Tejp på kranen så det sprutar upp vatten
Och vatten med extra salt i blev några på skolan utsatta för men jag trodde det var ett skämt när bussen fastnat i snön och vi fick lov att gå fast det var det ej bara väsret 😅
Sen en svenska uppgift som alla blev lurade av en bild kommer.
Min farsa ringde min bror vid ett tillfälle som bodde i samma område och berättade att de skulle stänga av vattnet så han skulle tänka på att ha spola upp vatten så det räckte.
Lite senare ringer brorsan och säger att han fyllt kastruller och annat med vatten.
-Bra, sa pappa. Då kan du hälla ut det nu för det är första april 🙂
/Maria
#10: Din familj verka vara full av aprilskämt hahaha!
#11: April, april, din dumma… Dill? 😉
#12 Hahaha… den nya smaken på Coca cola + "..din dumma dill"…måste vara dagens bästa! 😂
Sajtvärd Katter iFokus
#13 Jag kunde ju inte låta bli att sno den från Fb 😇😂
/Désirée
Arken zoos reklam 😉
https://www.instagram.com/reel/Cbzh9rFKr1z/?utm_medium=copy_link
#15: 😂 😂 😂
När jag såg att Arken Zoo hade publicerat inlägget på Instagram så visste jag att det inte stämde.
Men det hade varit riktigt kul om de hade gjort tandkrämen officiell, så att hundägare kan köpa den 😂 Tror att ägarna hade fått sig ett gott skratt varje dag och hundarna hade undrat vad tusan sin matte/husse håller på med 😂
https://www.instagram.com/p/CbzekYbM4nS/
Ena hästspelet jag börjat spela ska släppa en ny "ras" 😂
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Någon hade skojat till det om arla och keso, och detta postades i en av vegangrupperna på fb.

Om man tycker det är roligt eller inte är en smaksak.
Själv gillar jag inte arla så känner ingen sorg över detta. 🙃
Synd att det är ett aprilskämt för att jag hade nog gillat det där 😂
#20: Vilket?
#21: Tror att #20 är vegan och skulle uppskatta vegan keso osv :)
#22: jo, men eftersom hen inte hade specifierat vilken kommentar hen svarade på så ville jag inte förutsätta att det var min. 🙃
Jag hade kul när jag gjorde detta. Några gick på det, några genomskådade skämtet.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Min lärare i lågstadiet gjorde många skämt åt oss.
Ettan : Vi hade genomgång om älgen som vi hade för ett halvår sen ( alltså höstterminen) Och älgbajs var tydligen nyttigt så våran lärare "hade" varit i skogen och plockat det. Sen visade det sig att det var chokladkaka 🤩 Sedan så kom det en "ny" bokstav som skrevs istället för Ch Tj och sånt.
Tvåan : Det hade tydligen kommit löss till skolan och alla behövde ha mössa inne :-)
Trean : Som sagt i trean har man nationella prov så vi använde legilexi då det finns ett "test" där då man ska läsa nollsens ord. Nu fick vi skriva nollsens ord. Jag har kvar pappret och minns att jag fick 9/10 😍
Tjena^^
Nu är första april förbi men hoppas folk fortsätter vara källkritiska.
Har lyckats bra med två aprilskämt, bägge via sms. Eller ja… Det ena funkade bättre än det andra.
Skickade ett år sms till mamma, sisådär 00:02 när det precis slagit över. Talade glatt om att gårdagens match skulle göras om då det andra lagets mål hade ogiltigförklarats (vårt lag hade haft en inte lyckad matchdag).
Mamma ringde upp mig. Medan hon febrilt sökte efter infon på text-tv hade jag fullt sjå att hålla masken. Sisådär 3 minuter senare ser hon vad det är för datum… 😛😂
Det andra vill jag inte beskriva ingående men jag skickade en fråga till en kompis. Fick snart ett meddelande i retur. "Om du verkligen vill ha svar på det, fråga mig igen imorgon". 🤣
#26 haha 😂
Smart gjort av kompisen
#26: 😂 Nog lika bra att du inte berättar det andra skämtet i detalj 😜🤣