Skojigheter iFokus

Skojigheter

Etiketterpåskenhögtider
Läst 89 ggr
[Tismon]
1

Påsken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar ni fira påsk?

Brukar ni påskpynta?

Gör ni påskpyssel eller annat skoj? Käkar ni mer godis under påsken?

Maleficum
1

Påsken är min favorithögtid :)
Vi brukar ofta åka till sommarstugan då och fira. Som yngre brukade jag och ena kusinen måla teckningar och sen gå påskkärring i området och dela ut dem till de som var här då (och fick oftast mängder av godis och till och med en daimstrut vardera vid ett tillfälle).

Mamma brukar dekorera med påskpynt för hon älskar också påsken.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

sp0ngeb0b
2

Jag får vara tråkig och säga att jag struntar fullständigt i påsken, jag är till och med ganska negativt inställd till många saker som har med påsken att göra, däremot är det alltid trevligt med lite långhelg så klart!

[Tismon]
1

#1: Låter jättemysigt ju! Kan tänka att det måste vara riktigt trevligt hos er under påskfirandet 😊

#2: Det är okej att inte ha så mycket för påsken det också 🙂 extra ledighet är ju alltid skönt 😉

Draken
0

Vi firar egentligen inte påsken. Barnen får påskägg (även de vuxna 😉🙈) Och vi äter påskskinka på påskafton.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Tismon]
0

#4: Är det inte att fira..? 😉

Draken
1

Jo det kanske det är 😊 Men jag varken pyntar eller lägger ner något jobb eller någon energi för att det är påsk, inte som det blir inför Julen 😊

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Tismon]
0

#6: Ja så du firar ju ändå, du pyntar bara inte 🙂 Skoj ändå ju!

[Lilium]
0

jag firar med påsk ägg och påsk lunch?
annars är det väl lite pynt i hemmet och annat kul ;)

[Tismon]
0

#8: Låter lagom mysigt 🥰

[EM_L]
0

Brukar inte direkt fira fira. Kanske tar lite påskbilder på Bevies, har en färgglad klädsel och makeup samt käkar godis.