Drickor đ„€
DÄ jag sÄg den andra trÄden med godsaker sÄ tÀnkte jag pÄ att alla vi har förmodligen vÄr egen favorit! Kan vara allt frÄn lÀsk till juice eller en favorit tesort eller kaffe.
âąDin favorit lĂ€sk?
âąDin favorit sort pĂ„ kaffe?
âąVad för nyttig dricka (te, smoothie osv) dricker du om du vill vara mer nyttig?
FavoritlÀsk har jag ingen sÀrskild.
Kaffe med kardemummasmak Àr gott
Vatten dricker jag mest och kÀnner mig nyttig.
/Maria
- Aldrig lÀsk
- Bryggkaffe, starkt, med lite grÀdde till
- Grönt te Ă€r gott och lĂ€r t.o.m. vara nyttigt đ”đ
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Vaniljcola
Kaffe med kanel och havredryck (annars gÄr svart bra)
Morotsjuice
FavoritlÀsk Àr nog Trocadero zero, men jag dricker lÀsk vÀldigt sÀllan.
Min favoritkaffesort Àr den sort som ligger i soptunnan ;) med andra ord, jag tycker inte om kaffe.
SÄ⊠nyttig dricka Àr vÀl det enda jag dricker egentligen. Grönt te, vatten och smoothie hör till min vardag sÄ det Àr inget jag vÀljer om jag vill vara extra nyttig eller sÄ. Men favoriten Àr grönt te.
FavoritlÀsk : Cola Zero Vanilj
Favoritkaffe : Latte
Nyttig dryck: Dricker vatten eller Fun Light saften Mandarine madness.
-FavoritlÀsk ? Zingo
-Favoritkaffe? Dricker inte kaffe
-Nyttig dricka? Te, eller smoothie
Tjena^^
- Trocadero. Gillar inte lÀsk jÀttemycket men kan vara gott ibland
- Salted Caramel Latte
- öh⊠Gillar te⊠Juice⊠Smoothie⊠Gillar det mesta. Vill jag vara nyttig dricker jag vatten Àven om jag inte tycker sÄ mycket om vatten, men vatten Àr vÀldigt bra för en.
- Redigerat 2022-04-21 12:46 av [Tismon]
#7 Hur kan man inte tycka om vatten!đ€
- Coca Cola Vanilla Zero och CC Cherry
- Cappuccino, men dricker bara iskaffe frÄn Wiener
- Bravo Juice
FÄr vÀl skriva sjÀlv nu nÀr jag fÄtt tid igen.
âąGĂ„r i perioder med favoriten. Ibland hatar jag lĂ€sk och dricker inte det pĂ„ 3 mĂ„nader. Men annars Ă€r det nu Coca Cola Original, förut Sprite och Schweppes Lime
⹠Is Caffe Latte frÄn Starbucks Àr sÄ gott och min favorit. Men gillar ocksÄ Frappuccino.
âąVatten, te eller juice med naturligt socker.
- Redigerat 2022-04-21 17:14 av [EM_L]
#8: beror nog pÄ vems vatten det Àr.
Vissa stÀder har godare vatten Àn andra, och ibland sÄ skiftar smaken Àven inom samma stad.
#8 Beror pÄ vattnet hos en enskild individ skulle jag vilja sÀga. Till exempel sÄ Àr skolans vatten inte alls speciellt god medans det egna vi har hÀr hemma Àr gott.
#8: Delvis som andra skriver, vattnet smakar ganska olika beroende pÄ var det kommer ifrÄn
MenâŠ.
Jag gillar ocksÄ bara allmÀnt inte vatten. Det Àr jobbigt att dricka och jag har svÄrt att svÀlja det. Andra dryckor har jag inga problem med, men just vatten tycker jag Àr ganska jobbigt och gillar inte smaken pÄ.
Det absolut vĂ€rsta som finns Ă€r kolsyrat vatten đ Jag ogillar kolsyra (föredrar utslagen lĂ€sk eller lĂ€sk med vĂ€ldigt loten kolsyra) och ogillar vatten đ đ đ
FavoritlÀsk? Dricker ej lÀsk.
Favoritkaffe? Dricker icke kaffe.
Nyttigt?Vatten,Ă€lskar vatten,men kallt ska det va!
Drycker jag Ă€lskarâŠ
Kaffe: Arvid Nordquist brygg eller Löfbergs Lila brygg eller köper jag hela bönor och maler sjÀlv.
Rena juicer typ apelsin, mango, hallon, jordgubb, Àpple eller liknande.
Mjölk (3%) och yoghurt.
Avskyr lÀsk, cola och sportdrycker. Finns inget i dessa drycker som kroppen behöver.
DÀremot kan jag dricka en iskall starköl en varm sommardag.
Bor man pĂ„ Ăland, solen och vindarnas ö, sĂ„ skapade jag nĂ„gra sidor som visar vĂ„r vackra ö med hjĂ€lp av nĂ„gra bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#15: dricker jag för kallt vatten fĂ„r jag jĂ€tteont nĂ€r jag svĂ€ljer av nĂ„gon anledning đ” det gĂ€ller bara vatten, islatte eller andra drycker har jag inte detta problemet med.
Jag har sjĂ€lv lite svĂ„rt att tro att det finns folk som Ă€lskar vatten đ
- Redigerat 2022-06-08 19:25 av [Tismon]
#17 Jag drack vatten nyss!
SĂ„ gott!
#18: đđ
Jag gillar inte lÀsk, och jag kan inte heller dricka bubblorna
Jag gillar kaffe mjölk, alltsÄ man fyller ett glas med mjölk och hÀller i lite kaffe, Ànnu godare ifall man har i chokladpulver!
Te- jordgubb te med honung
Smoothie Àlskar jag!
#19 Som nÀr min mormor frÄgar vad jag vill dricka till maten. Vatten,tack svarar jag alltid!
Eller i skolan precis före skolavslutningen o s0na sajer dÄ man kan dricka Àppeljuice till varukorgen. Mitt svar blir alltid: jag tar gÀrna mitt vatten!
Ja,jag Ă€r riktigt udda!đ
Nu har jag Ă€ndrat lite pĂ„ min Listađ
- FavoritlÀsk?
Pepsi Maxđ - Favoritkaffe?
Dricker inte kaffeđ - Nyttig dricka?
Smoothie eller Te ! (Te Ă€r sĂ€rskilt gott med honung iđ)
Tjena^^
- Dr. Pepper eller Elmer Citro
- Kaffe Latte eller vanligt svart
- Vatten, vilket jag ÀndÄ dricker för det mesta.
- Pepsi.
- Dricker inte kaffe.
- Te, eller kolsyrat vatten, eller vanligt vatten.