Virtuell verklighet
Med tanke på skojigheter. Har någon som mig provat/skaffat ett VR-headset? Med det jag har kan man bl a spela pingis, biljard, bowla, "gå på" bio, spela poker, fysisk träning, mm utan att lämna hemmet. Även kan man flyta runt i rymdstationen ISS…och se dinosaurer på nära håll 😁
Här är den jag skaffat: https://store.facebook.com/se/sv/quest/products/quest-2/?utm_source=www.oculus.com&utm_medium=oculusredirect
Vi har samma :D
Tycker det är roligt. Jag använder den till att klättra på Berg :)
Ok😊 vad heter den appen? Låter ju spännande.
Har ganska nyss köpt min så klurar fortfarande på allt vad den kan användas till.
Men var också kul att se konserter och musikvideos på YT.
Efter att nyss ha dockat en leverans av "resurser" till ISS med den enorma jorden som bakgrund är jag fortfarande lite skakis… Väldigt verkligt var det.😱
Min sambo har ett VR headset, det är bara synd att jag blir så lätt åksjuk. Klarar inte ens att spela fps!
- Redigerat 2022-07-29 12:29 av [Tismon]
Okej, jo då kanske man får undvika VR.🙂 Den där klättra i berg-appen blev jag iallafall sugen på… Men använder det som är gratis först tror jag.
De ska förresten höja priset på det headset jag länkade till… Och även officiella tillbehör. Tror det var fr o m augusti.
https://www.sweclockers.com/nyhet/34661-meta-hojer-priset-pa-quest-2
Så skynda att köpa…. 😉😉
Sonen har ett sådant headset. Jag har testat men det var inte länge.
Jag har ju så dålig kroppskontroll och balans😃
/Maria
#6: Jo, man får ju akta så man inte går in i väggen eller någon möbel. Som tur är finns det en virtuell vägg som varnar 🤔
#7 Jag satt på en stol 😄
/Maria
#8: Det är nog säkrast 🙂
#7: jo, det finns ju ett skyddsnät som varnar när man går för nära. Jag ska se om jag kanske kan hitta vad den heter sen, bara jag inte glömmer
#10: Kanske heter den The Climb. Men ingen fara om du glömmer… Det finns ju en bra sökfunktion i butiken 😊
Denna gratis-app var intressant. Kanske inte så skojig egentligen, men som sagt, en intressant upplevelse.