Skojigheter iFokus

Skojigheter

Etiketter: Skojighetervåra-roliga-djur
Läst 90 ggr
Pilspets
3

Djur och deras påhitt.

Ingen kan vara mer påfyndig o knäpp än våra djur.

Har du någon rolig historia du vill dela med dig av med ämnet djur?

Pilspets
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hade hade en campbells dvörghamster som alltid sov pressad mot väggen och ett hus i buren. Jädra knäpp hamster var det,tyvärr blev Pilspets bara 3,5 månad.💙

Den historiken är nog ganska välkänd här på iFokus.😉

[Mulka]
2

Jag har varit med om en helt galen grej! 🤪
Ett tag var jag medryttare på en helt knasig häst. En gång hade jag ridit honom och shettisskrället hade kastat av mig som vanligt. Efter att jag ridit trodde jag att han sov i boxen så jag lät dörren vara öppen när jag lämnade tränset i sadelkammaren. Han smet ut förbi pappa och in i en annan box och åt en massa hö. Jag lyckades fånga honom och lade dit lite nytt. Sedan tog jag ut han i hagen och då gick tokiga lilla prinsen, Mentos (hästens) buskompis där. Han smet ut och sprang iväg men han är liten och inte så snabb så jag sprang om honom och fick fånga honom i grimman så fort han skulle äta. Sedan när han skulle in ville Mentos ut samtidigt och de är så tjocka att de fastnade i grinden! 🤪🤪🤪

[Zefirka]
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

En gång när jag kom hem från skolan ser jag att min orange guldfisk har fastnat i tunneln!
Jag får panik och försöker få ut honom därifrån.
När han väl kommer ut, så simmar han in i tunneln igen och fastnar! Jag räddar honom, men han är så konstigt att han ännu en gång simmar in i tunneln!
Han är så knäpp ibland!

Liz85
1

#0: Oja! Jag har haft taggmöss. Underbara möss. Alla med sina personligheter.

Jag brukade göra hus av mjölkkartonger vid varje rengöring av buren. En gång hade jag skurit ut öppningen till övervåningen på andra sidan än jag brukade. En av mina töser gick då på ren vana och stod på bakbenen medan hon beräknade avståndet, för att sen ta sats - och hoppa rakt in i kartongväggen där ingången brukade vara!!
Hon landade i spånet och skakade på sig innan hon letade åt nya öppningen.

De brukade också få mina glasspinnar att gnaga på och de var populära tuggleksaker. En gång hann jag knappt ge de den innan en av taggisarna norpade den och sprang upp till andra våningen för att gå in i huset där. Det var bara det att pinnen var för bred för husets ingång, så det tog tvärstopp! 😂

Eller den gången då två av mina killar gjorde mig sällskap i badrummet medan jag städade deras bur. De gillar inte att bli blöta så mycket men han måste ha fått hjärnsläpp för han körde alltså huvudet under den rinnande kranen. Han insåg snabbt sitt misstag och backade för att sen frenetiskt börja putsa sig. Vad matte gjorde?? Jag skrattade och gick och hämtade kameran. Vad annars?? 😂😁
SEN bidrog jag med en handduk för att hjälpa till och torka honom torr.

• Redigerat 2023-04-23 22:50 av Liz85
Pilspets
1

#4: 😂

Hade en hamster som var stora bitar toapapper i munnen till sitt hus. Meeen toapapper skymde sikten så han krockade alltid in o väggen brevid öppningen.

[Mulka]
0

#5: 🤣🤣🤣